Gyakori kérdések – válaszok

Ki pályázhat?

A Legyél te is újító pályázati felhívás zártkörű, arra az önkormányzat hivatalaiban, önkormányzati fenntartású intézményekben és gazdasági társaságoknál dolgozó kollégák ötleteit várjuk.

Kik nem pályázhatnak?

Nem pályázhatnak a pályázat előkészítésében és lebonyolításában részt vevő kollégák és az Innováto-R munkacsoport tagjai. Nem pályázhatnak továbbá azok, akik a fenti pontban megjelölt jogosultsági feltételeknek nem felelnek meg.

Honnan tudhatom, hogy jogosult vagyok-e pályázni?

A jogosult intézmények listája elérhető a honlap [Pályázhatok?] menüpontjából.

Hogyan nyújtható be a pályázat?

Pályázat kizárólag elektronikus úton, egy egyszerű online kérdőív kitöltésével nyújtható be. A kollégák írásban kapnak értesítést a pályázatról, amely tartalmazza a honlap címét (https://innovator.veszpremvaros.hu), továbbá a regisztrációs oldal eléréséhez szükséges belépési jelszót.

  • Regisztrációkor egy Felhasználónevet és az e-mail címet (lehetőleg a munkahelyi címet) kell megadni, majd a Regisztráció gombra kattintani.
  • A regisztráció sikerességéről egy e-mail érkezik az InnovatoR Veszprém <noreply@veszpremvaros.hu> címről, mely tartalmazza a véletlenszerűen generált jelszó elfogadásához, vagy megváltoztatásához szükséges hivatkozást.
  • A véletlenszerűen felkínált jelszó valószínűleg túl bonyolult, célszerű átírni egy Ön által megjegyezhetőre, majd az [Jelszó mentése] gombbal elmenteni azt.
  • Megjelenik a “A kérésnek megfelelően új jelszó került létrehozásra.” üzenet, melynek végén a [Bejelentkezés] hivatkozásra kell kattintani.
  • Ezt követően már beléphet a létrehozott azonosítóival, majd kitöltheti a kíválasztott online pályázati űrlapot.

A megkezdett pályázati rendszerben mindaddig szabadon mozoghat a pályázó, amíg a kérdőív utolsó oldalának alján a „Pályázat beküldése” gombot meg nem nyomja. Ezek után a pályázat már nem módosítható. A rendszer visszaigazoló üzenetet küld a pályázat beérkezéséről és a beküldött tartalomról.

A kitöltött, de még nem beküldött kérdőívek tartalma a kérdőívről való elnavigáláskor, a böngésző bezárásakor vagy a gyorsítótár törlésekor elveszik, ezért célszerű a pályázatot hosszabb megszakítás nélkül, a böngésző ablak véletlen bezárása előtt a „Pályázat beküldése” gombbal elküldeni. A részben kitöltött kérdőívek tartalma 24 órát meghaladó inaktivitást követően automatikusan törlődik.

Nem kulturális területen dolgozom. Van értelme annak, hogy pályázzak?

Mindenkit arra ösztönzünk, hogy ossza meg velünk ötleteit a kultúrafejlesztés területén. Az ötletpályázat alapgondolata, hogy az intézmények dolgozói magánemberként, városlakóként véleményt nyilváníthatnak a kulturális eseményekkel kapcsolatosan, hiszen ezen események célközönségét alkotják. Ezen kívül az AKCIÓ illetve FOLYAMAT kategóriák függetlenek a kulturális témakörtől, kimondottan az intézményi közösségi élet és belső folyamatok megreformálására  lehet javaslatot tenni.

Anonimitás

Torino jó gyakorlatának egyik sarokköve az anonimitás biztosítása a pályázók számára. Az értékelők és a pályázat kiírói csak az értékelés lezárása után tudják majd beazonosítani, hogy ki/kik pályáztak. Amennyiben a pályázat nem kerül kiválasztásra, a beküldő választhatja, hogy végig névtelen marad, ez esetben azonban az elismerő oklevelet sem kapja meg.

Lehet-e csapatban pályázni?

Egyénileg vagy max. 3 fős csapattal lehet pályázni. A csapatban történő pályázás további feltétele, hogy minden tag feleljen meg a jogosultsági kritériumoknak.

Sok az ötletem, mennyit nyújthatok be?

Egy dolgozó max. 3 ötletet nyújthat be illetve max. 3 csapatban lehet tag kategóriától függetlenül.
(Példák: egy dolgozó mindhárom kategóriában javaslatot nyújt be / vagy 2 esemény és 1 akció ötletet nyújt be / vagy egyénileg bead 1 esemény ötletet, csapattagként pedig részt vesz 1 folyamat és 1 akció kidolgozásában is)

Mikor nyújtható be a pályázat?

A pályázatok 2019. szeptember 09. és 2019. november 30. között nyújthatóak be

Mikor lesz döntés?

Döntés 2019. november folyamán várható. Amennyiben a pályázó erre lehetőséget ad, tisztázó kérdéseket kaphat ebben az időszakban. Az eredményhirdetés tervezett ideje és helye: 2019. december 05., Hangvilla közösségi tér

Ki bírálja el a pályázatokat?

A benyújtott ötleteket több, két-két tagból álló zsűri bírálja el. A zsűripárosok mindegyike egy önkormányzati és egy külső szakértőből áll. Az értékelési folyamat utolsó szakaszában a párosok egymással is megvitatják a kiválasztott ötleteket.

Milyen szempontok alapján történik az értékelés?

Az ötletpályázatot kéttagú zsűri véleményezi, a szempontok között az újszerűség, megvalósíthatóság erőforrás hatékonyság és az általános benyomás egyaránt értékelésre kerül.

Mi történik, ha nyertes leszek?

A tervek szerint minden pályázó meghívást kap az eredményhirdetésre és elismerő oklevélben részesül. A kiválasztott projektek közül a pályázókkal történt egyeztetést követően 1-3 projekt kidolgozása kezdődik meg a 2020. január-június közötti időszakban. Amennyiben a kiválasztott ötletgazdák vállalják, részt vehetnek az ötlet további kidolgozásában, megvalósításában.

Pályázat díjazása:

Az elismerő okleveleken túl a kategóriák győztesei és a különdíjasok értékes nyereményekben részesülnek. Ezekről folyamatos híradással tájékoztatjuk a potenciális pályázókat.

Kihez fordulhatok kérdéseimmel a benyújtási időszak alatt és után?

Kérdéseivel, problémáival (beleértve a pályázati felületen jelentkező technikai nehézségeket is) bátran fordulhat kollégáinkhoz a honlap alján feltüntetett elérhetőségeken.

Scroll to Top